mandag den 21. januar 2013

Jing

Jeg har lige afprøvet Jing. Det er et program, der optager, hvad der sker på din skærm. Det er dejlig let at bruge. Når Jing er åben, lægger den en lille sol øverste i skærmen. Tryk på "solen" og vælg solstrålen med et plusmærke på. I kan se den her i øverste højre hjørne af mit skrivebord:



Her ses hjørnet forstørret op:



Det får nogle gule linier frem. Brug musen til at styre dem. Ved at holde museknappen nede, kan du afmærke hvilken del af skærmen, der skal optages:



 Vælg om der skal optages billede eller film. Her valgte jeg billede:


Der er nu mulighed bl.a at tilføje tekst. Giv billedet et navn. Tryk save og VOILA


Det eneste jeg ikke lige kunne optage som film med Jing er, hvordan jeg får Jing fungere.
Ret morsomt :)

Første gang man åbner programmet, bliver man guidet gennem en intro, der kort og præcist viser, hvad du skal gøre. Meget brugervenligt.

Den gratis version giver  kun mulighed for videoer á max 5 minutter, men det er ofte også rigeligt. Jing omtales som "Camtasias lillebror".

Jing kan bruges til at lave en visuel guide i stedet for en skrevet. Man kan selv vælge, om der skal optages lyd med. Se introvideoen her:
http://www.techsmith.com/jing.html

Jing kan gratis downloades til både Mac og PC her: http://www.techsmith.com/download/jing/default.asp

Ingen kommentarer:

Send en kommentar