tirsdag den 4. september 2012

Første skoledag. Og første time med 24 friske 11-12 årige, der virkede helt klar til at komme fra start.

De havde set mig et par gange før, fordi en af mine tidligere klasser forrige år underviste dem i science. Desuden var jeg modtagelærer, da de kom på introbesøg i afdelingen lige før sommerferien. Så vi kendte hinanden lidt.

Jeg præsenterede dem for min ide om, at de skulle have faste lektier med at skrive en blog. Jeg fortalte dem, at jeg aldrig har prøvet det med en klasse før, og spurgte, om de ville hjælpe med at afprøve konceptet. Efter at have svaret på, hvad jeg forventede, det skulle indeholde og hvorfor jeg ville prøve det, sagde de ja. Det var jo dælme heldigt :)

12 af de 24 elever har allerede en Gmail. Resten skal have oprettet i løbet af 1- 2 uger. Jeg lovede dem senest i morgen at sende deres forældre en mail om, hvordan de opretter en Gmailkonto, hvorfor de skal have det (google docs, samarbejde, respons under processen osv)  og hvad vi vil bruge bloggen til.

Jeg kan godt mærke, vi har været skudt i gang i dag. Snupper lige en powernap før forældreskriveriet.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar