fredag den 18. januar 2013

Tjek på historien med Dipity

Jeg har en klasse to år i træk til historie og geografi. Der er mange forskellige emner, vi skal i gennem, og ofte har eleverne ikke helt overblik over, hvordan de forskellige emner rent historisk ligger i forhold til hinanden. Jeg vil derfor prøve at bruge Dipity til at anskueliggøre dette. Hver gang vi har haft et emne, sætter vi det på linien. Er der elevprodukter fra emnet, kan vi sætte dem på også. Den samme linie skal udbygges gennem begge år.

Jeg har startet tidslinien op her til aften og præsenterer den for dem i næste uge. Min tanke er, at de skal skiftes til at være ansvarlige for det lille referat, der skal på tidslinien. På den måde bliver det vores fælles huskeliste over det gennemgåede stof. Og forældrene har lettere ved at følge med.

Jeg havde problemer med at få Dipity til at acceptere tider ældre end 9999 f. Kr. til trods for, at linien er tegnet tilbage til mindst 13.000 f.Kr. Det er lidt træls, men bliver forhåbentlig ændret efterhånden.

Vores linie kan ses her:


Ingen kommentarer:

Send en kommentar