søndag den 10. marts 2013

Vidrythm. Leg med lyd for dummies.

I aftes brugte jeg timer på at kigge Amy Burvalls musikvideoer igennem på youtube. Og kors, jeg ville ønske, jeg var lige så musikalsk som hende. En af videoerne havde hun lavet i Vidrythm, som jeg fandt til gratis download i iTunes Store.

App'en Vidrythm fungerer ved, at man på sin iPhone / iPad optager forskellige lyde, som programmet derefter sætter sammen til en video. Man kan vælge mellem mange forskellige stilarter. Jeg har indtil videre kun afprøvet to. Her er min version af "Robot"




Og af Charlie:
Vidrythm i undervisningen? Det, at den mixer forskellige lyde og sætter dem ind i en "lydramme" (sorry, jeg er ikke musiklærer, så har ikke de rette ord her), så der trods alt opstår et samlet billede, får mig til at tænke på Tagxedo. Det Tagxedo gør ved skrevne ord, kan Vidrythm i en vis grad gøre med lyde. Jeg vil gerne eksperimentere videre med at prøve at indtale / synge (så dør min yngste da helt af skam) evt nøgleord for et fagligt område. Om det vil drukne i musikken, vides endnu ikke. Foreløbig er det bare sjovt at lege.

Under min jagt på andre Vidrythms faldt jeg over nednstående "lydcollage" over byens lyde. sådan noget ville jeg rigtig gerne arbjde mere med.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar