lørdag den 1. september 2012

Udfordring 4: Social bookmarking

Udfordring:
Opret en konto på Diigo og tilmeld dig Web2Bevisets Diigo gruppe.
(Kender du til en god webtjeneste eller en spændende hjemmeside der er interessant i en faglig sammenhæng, så opfordrer vi dig til at dele dette med gruppen.)


Har foreløbig delt www.webdoc.com. Vender jo nok tilbage med et par mere. 

Sidder lige nu og fnuller lidt med Aviary, der ser spændende ud. Jeg leder efter et web2værktøj, der kan erstatte programmer som Gimp og Paint Shop Pro. Aviary har nogle af de samme features, såsom lag og filtre. Desuden er der mulighed for at oprette klassen og på den måde lettere få overblik over elevernes arbejde. Aviary giver også mulighed for at arbejde med lyd.

Men jeg er indtil videre ikke tilfreds med deres distortion-værktøj. Jeg vil have noget, jeg kan bruge i vores emne om billedmanipulation i reklamer o.a tryksager, så vi kan diskutere hvor let det er at ændre vores skønhedsideal i en retning, hvor ingen rigtige mennesker kan være med. Lige nu ser det ud til, jeg i klassen fortsætter med Gimp og Paint Shop, men alligevel sætter Aviary på Diigo.

Tilsyneladende kan man lave gif i Aviary. Senere vil jeg tjekke, om man kan lave animerede gif i programmet.



2 kommentarer:

  1. Hej Gitte
    Har du delt webdoc i diigo gruppen? Er du sikker? Jeg kan nemlig ikke se, at du har delt noget med gruppen. Vil du lige tjekke igen?

    SvarSlet
  2. Done. Nu ligger den der sammen med Aviary :)

    SvarSlet