søndag den 10. februar 2013

Pixorial

Jeg har lige prøvet Pixorial, som samarbejder med Google drive. Det er let og hurtigt at uploade billeder, film og musik og sætte det sammen til en video. Naturligvis kan man også lege med både tekster og overgange. Pixorial kan sende videoerne direkte til flere af de sociale medier, både Youtube, Blogger, Facebook oa.

Desværre er det ikke muligt, eller jeg kunne ikke finde værktøjet til det, at fade musikken ind og ud.

Der er i programmet en fin bunke af lydfiler, man kan bruge til sin film.

Min lille test her har jeg lavet som en kommentar til et kursus, hvor vi diskuterer digital kultur, utopi, dystopi, metaforer og læring.



2 kommentarer:

  1. Programmet minder meget om Go Animate. Kan man få personerne til at tale i Pixorial? Og hvis ja, hvordan er udtalen så? Den synes jeg nemlig er nemlig elendig i Go Animate, så jeg så gerne et alternativ, så eleverne bruger tid på indhold fremfor sjove udtalelser.

    SvarSlet
  2. Hej Lis.
    Nej det er faktisk mere som Movie Maker. Bare online.

    SvarSlet