onsdag den 27. februar 2013

Symbaloo. Få styr på dine web2-tjenester. Eller andre ting :)


På min hjemmeside plejer jeg at have en almindelig tabel med link til og beskrivelser af de forskellige online-værktøj. Men efterhånden er der en hel del i samlingen, og så er det for det første ikke så pænt at se på, for det andet skal eleverne scrolle op og ned for at få et overblik.

Dette overblik kan elegant skabes med et webmix i værktøjet Symbaloo (som jeg har mistanke om, der også er brugt til Web2bevisets linksamling?).

Her får hvert link en lille flise. Du kan kategorisere dine links både ved hjælp af farve, symboler og billeder.

Desuden kan du vælge temaer til webmixet. Og i ren afmagt over den tilsyneladende endeløse sne, har jeg valgt et sommerbillede af solsikker.


Webmixet har jeg indlejret på min hjemmeside. Som indlejret kommer mine solsikker dog ikke med. Lidt øv. 

Der er mulighed for at lave flere webmix med forskellige navne, så du allerede der har en form for overordnet kategorisering. 

I Symbaloo har jeg ikke mulighed for at beskrive de enkelte flisers / tjenesters anvendelse som min oprindelige tabel. Men min erfaring siger mig, at ungerne alligevel lynhurtigt finder det, de skal bruge.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar