tirsdag den 14. maj 2013

Movellas.com _ A story sharing community

På Europaskolen har eleverne i to år deciderede IT-timer. Jeg er i den afsluttende fase med mine s2dk elever (som jeg bl.a. har lavet Kinaforløbet med). 

Her til sidst efterhånden som de sidste opgaver tikker ind, må de selv bestemme, hvad de gerne vil dykke ned i. To af mine piger vil gerne arbejde med deres movellas, noveller, som de skriver og udgiver på nettet, hvor andre kommenterer og kan downloade som e-bog.

Josefines cover til novellen.


Det er tydeligt at se, de er vilde med siden. Udover de har skrevet novellen sammen, har Josefine kreeret coveret i Gimp og fotoflexer, og Maria har lavet den  første trailer (vi taler trilogi) til bogen. Jeg synes, det er fint arbejde, og jeg fik lov af to stolte piger til at dele det med jer.

Prøv at tage et kig og vurdér selv, om det kan give idéer til undervisningen.

Traileren til bogen er her (skal muligvis ses på Youtube).


Her er linket til deres novelle,The Risk -  One Direction, som der stadig skrives på. Begge piger er store  fans af One Direction.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar